צמיחה צמיחה צמיחה

האוזניים מזדקרות מכמה וכמה משפטים מתוך הנאום של מנכ"ל שופרסל בכנס הקמעונאות, כפי שהובאו במאמר בדה-מרקר (אפילו אם הכתבת והכתבה לא מתארים את ההרצאה אחת לאחת).

3579867365מתוך הכותרת: "… אנחנו עושים הכל כדי שאנשים יוציאו כסף". ובהמשך, אברכהן (מנכ"ל שופרסל) … סיפר על "ההתמודדות מול צרכן חשדן וביקורתי יותר" שקונה יותר מזון בסיסי ופחות מוצרי "נון פוד" ומותרות. אתם מבינים – עם הצרכן צריך להתמודד במטרה לקחת את כספו. פשוט וחלק.

ובהמשך – מנכ"ל שופרסל גם לא חסך ביקורת מהתקשורת ומהצרכנים, שבודקים ביתר קפידה מחירים מאז המחאה. אוי אוי אוי, כמה נורא, בודקים ביתר קפידה …

או – במקביל, טען אברכהן ש… מאז קיץ 2011 ועד היום שופרסל 'לא החזירה לעצמה' את כל מה שמגיע לה (הדגשה שלי) מהתייקרויות מחירי הקנייה והתשומות". אתה מבינים, שופרסל לא החזירה לעצמה את מה שמגיע לה … כנראה שזה מה שמגיע לנו.

זה מה שקורה כשמקדשים את הצמיחה והקפיטליזם – אפילו שקניית מוצרי מותרות וקניית מה שלא צריך מזיזה את מדד הצמיחה בטווח הקצר קדימה אבל בסה"כ מזיזה את כולנו אחורה, אפילו שצרכן נבון הוא  מנוע הצמיחה הלאומי האמיתי, אפילו שהייתה מחאה חברתית אמיתית ששטפה את הרחובות.

2 תגובות »

  1. tsachiy said

    גם אני קראתי והזדעזעתי מהנאום הזה. עומד מנכ"ל בסדר גודל כזה ומתבכיין ממש על כך שאנחנו לא ממלאים את תפקידנו כצרכנים….

  2. Omri Ziv said

    במקום לעבוד עם הצרכנים, עובדים נגד הצרכנים.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s