כל יום שני צמחוני

גם אני הצטרפתי ליוזמת שני ללא בשר, ולמעשה "החמרתי" לכדי כל יום שני בשר, כלומר יום כן ויום לא, כך שצריכת הבשר שלי הצטמצמה בערך למחצית. המוטיוציה שלי איננה זכות החיות לחיות – לא שאין לי רגשות מעורבים בעניין – אבל בסופו של דבר אני חי בשלום יחסי עם מפעל המזון מן החי שהאנושות הקימה, והתחזקה בזכותו. (אני גם מכבד את הצמחונים מטעמי מצפון ואין לי כוונה להתווכח עימם בטח לא בפוסט זה.)

אני צמצמתי את צריכת הבשר שלי מפני שאני חושב שכולם צריכים לעשות כן, זאת כדי לצמצם את הנזק הסביבתי ששרשרת הייצור של הבשר מייצרת, מהמזון לחיות, דרך אזורי המחייה שלהם והפסולת + גזי חממה שהתהליך כולו מייצר. צריכת הבשר בעולם נמצאת בעלייה מתמדת, מכפלה של העלייה בהיקף האוכלוסייה בעלייה ב"איכות החיים". ההורים והסבים שלנו אכלו בשר פעם בשבוע, אנחנו והילדים שלנו אוכלים כמעט כל יום.

Picture1כאמור, צמצמתי את צריכת הבשר שלי בכמחצית, ומסתבר שקלעתי לדעת גדולים – ראו מאמר בנושא ב- guardian, המביא דברים ממחקר חדש שפרסם הארגון הסביבתי של האו"ם. הם לא קוראים לצמחונות אלא להורדת הצריכה למחצית, או כמאמר המדען – "Eat meat, but less often – make it special".

מסתבר שגם לסוגי בשר שונים חתימה סביבתית שונה – עוף וחזיר כנראה יותר "ידידותיים לסביבה" ובקר פחות. לגבי בשר סוס אני באמת לא יודע, אבל שייתכן שאירועי הימים האחרונים מאירופה יביאו לירידה בצריכת הבשר יותר מכל קמפיין, פוסט או מאמר מקצועי.

תגובה אחת »

  1. Omri Ziv said

    כיף לראות שאנשים נוספים לוקחים אחריות ומפחיתים את צריכת הבשר מבלי לפעול באופן קיצוני שגורם לפרובוקציות

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

כתיבת תגובה

