גרינפיס

באוגוסט הקרוב תתמנה Annie Leonard המדהימה למנכ"לית גרינפיס ארה"ב – שיהיה לה בהצלחה. Annie שסדרת סרטוניה The Story of Stuff צברה עשרות מיליוני צפיות הייתה פעילה בארגון בשנות ה- 80, ועכשיו, כשהיא בת 50, היא חוזרת להנהגתו.

עם מרבית המסרים של גרינפיס אני מסכים (יש לי מחלוקת עמוקה איתם בנושא התנגדותם לאנרגיה גרעינית – אבל לא זה העניין כרגע), אבל תמיד היו לי רגשות מעורבים ביחס לתפיסה האקטיביסטית שלהם – השתלטות על ספינות וכו'. בסופו של דבר – מעבר על החוק הוא מעבר על החוק הוא מעבר על החוק. אבל, בשנים האחרונות התחילו בי ספקות, ואני מקבל יותר בהבנה מחאה אזרחית "על גבול החוק", כאשר זו הדרך היחידה לעורר את ההד הציבורי.

ועדיין – לשאלה הקשה – על הגנת איזה עקרונות אני הייתי מוכן להיעצר אין לי תשובה שאני גאה בה. אני מביט בהערצה על מדען האקלים הנסן שנעצר (בעת שהיה ראש מכון מחקר ב- NASA!) כאשר כבל את עצמו עם אחרים לגדר הבית הלבן, אבל מחאתי מול דברים שכואבים לי לא פחות נגמרת במקרה הטוב במקלדת.

נחזור לגרינפיס ול- Annie. בראיון ל- Guardian היא עונה ש"כן, אני מוכנה להיעצר", אבל מתשובותיה המורטות נראה שהיא מכוונת לדרכים יותר מתונות מתוך כוונה להגיע לציבור רחב. עשרות מיליוני צפיות יש לסרטונים של Annie, וזה הרבה, ועדיין זה מעט, ולגרינפיס כמו שאר התנועות הסביבתית יש עוד הרבה לאן לגדול. יש לי רושם ש- Annie היא האישה הנכונה במקום הנכון בזמן הנכון – שיהיה לה בהצלחה.

כתיבת תגובה

