קרן הפנסיה שלי ושלך

קבלתי עדכון רבעוני על ביצועי קרן הפנסיה שלי כתלות במסלול – כללי, ללא מניות, 50% מניות או "כשר" (מפוקח הלכתית). לא מצאתי את המסלול שאני מחפש – המסלול הירוק, זה שאינו משקיע בתאגידי הפחמן (חברות לחיפוש והפקת דלקים פוסילים).

ברוח יותר ויותר ארגונים בעולם, אני קורא בזאת לקרנות הפנסיה ומנהלי אפיקי השקעות אחרים, לאפשר לנו להשתחרר מהשקעה בחברות שעושות את הונן מדלקים פוסילים, על חשבון דורות העתיד.

אני לא רוצה להשקיע בברוני הפחמן כי הצלחתם תהיה בעוכרינו. כמה אירוני שקרנות הפנסיה שלי ושלך מממנות חברות שדואגות לרווח קצר המועד שלהן ופוגעות באיכות החיים שלנו ושל ילדינו.

אני לא רוצה להשקיע בברוני הפחמן כי כשהעולם ייחס לפחמן את מחירו האמיתי, כולל הנזק הסביבתי, תאגידי הפחמן יתבררו כבועה פיננסית וקרנות הפנסיה שלנו יצטמקו.

אני לא רוצה להשקיע בברוני הפחמן כי השווי של חברות הנפט נמדד היום בהתחשב במרבצים שהם מצאו, בשעה שהמדע אומר בברור שנוכל להפיק רק 1/5 ממה שמצאנו עד כה בהנחה שנרצה לשמור על העולם שלנו כפי שאנו מכירים אותו, לרווחת ילידנו ונכדינו.

אני לא רוצה להשקיע בברוני הפחמן כי כל ההצעות המשמעותיות לעצירת ההתחממות הגלובאלית מצביעות על מעבר ההכרחי לאנרגיה דלת/נטולת פחמן עוד בשנים בהם אני אמור לקבל את תשלומי הפנסיה.

בארה"ב כאמור התנועה להסטת השקעות מדלקים פוסילים תופסת תאוצה, ובעיקר להתרשמותי בארגונים בעלי מודעות חברתית ואנושית כמו כנסיות ואוניברסיטאות. מתי אצלנו? מי תהיה קרן הפנסיה הראשונה שתרים את הכפפה?

2 תגובות »

  1. איתן ידידי , כמה שאתה צודק: אבל במשרד האוצר [והממונה על שוק ההון משתייך אליו] הודיעו כבר מזמן ,שכול מה שקשור לסביבה,קיימות,הפחתת גזי חממה ועתיד הדורות הבאים לא מעניין ובפרט לא את השלטון הנוכחי. גם התקנות הנדרשות היום ע"י הבורסה לניירות ערך מתאגידים וחברות בורסאיות הנסחרות בה ,מחייבות רק דיווח אודות סיכונים סביבתיים, על מנת שאותם חברות ,לא יעמדו [ח"ח] חשופים לתביעות המשקיעים בהם בגין הנזקים הסביבתיים שהם יוצרים.ישראל בן – דור

  2. אנשי המזלג said

    נושא מעניין וחשוב,
    בעקבות הרשומה הזאת ערכתי מחקר קצר על התחום ופירסמתי רשומה משלי:
    http://forkmen.blogspot.com/2014/06/blog-post.html

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

כתיבת תגובה

